Okuma Üzerine


"Okunacak ne kadar çok şey var."

Herhalde bu sözleri zaman zaman okuma eylemini hayatının ayrılmaz bir parçası haline getirenler kendilerine tekrarlar.

Okul zamanı ders yoğunluğunu bahane ederek çoğu zaman ertelediğim Türkçe

okumalara, geç de olsa tatilimin başlamasıyla tekrar geri döndüm.Belli bir hedefi olmadan ve önceliği en çok merak ettiklerime vererek başlayan bu süreç , eve gelişimin 2.haftasıyla birlikte daha önce sipariş ettiğim kitapların bitmesiyle yine bilindik bir çıkmaza girdi.

Bundan sonraki soru, acaba bir önceki okuduğum kitaplardan öğrendiğim ve merak ettiğim yazarların kitaplarıyla mı devam edeceğim? Yoksa sırayı bu sefer tamamıyla kütüphanemde bekleyen sayıları artık 50 leri bulan daha önce bir hevesle alıp sonra sıra gelmediği, için okunmadan kalan kitaplara mı vereceğim?

Ve ya ; yukarıda yazdıklarımı bir kenara bırakıp-süper olan almancamın sadece iyi düzeye inmemesi için !!! almanca roman okumaya mı geri mi döneyim?


gut besser Gösser

Böyle durumlarda şimdiye değin ben üçünü de yaptım. Hem yeni kitaplar aldım, hem kütüphanemde bekleyenlerin bir kısmını devirdim, hem de araya bir kaç almanca roman sıkıştırdım.

Peki, sonuç ne oldu?

Hiç bir zaman tam olarak bitmeyecek tatminsiz bir ruh halinin elde edilmesinden fazlası değil.


Sanırım okuma eylemini heyecanlı ve sonsuz kılanda bu işte.



5 yorum:

n dedi ki...

Ben de Turk yazarlardan daha fazla okumak istiyorum, ozellikle bu aralar.

Okuyup begendiklerinden tavsiye edersen yararlanalim.

Jamini dedi ki...

cevap vermesi güç,ama küçük bir gruplandırma yapsam ve bir çırpıda sevdiğim deneme yazarlarından bir kaçını yazsam,mesela ahmet cemal,vedat günyol derdim.

roman yazarlarından,eskilerden sabahattin ali,sonra oğuz atay tabii..

günümüz yazarlarından kitaplarını bulmak güç ama can kozanoğlu,bir de alper canıgüz-alper canıgüz bence bayağı eğlenceli bir yazar.

felsefe için ya da felsefe ye giriş açısından türk yazar olarak cemal yıldırım ve nermin uygur gibi pırıltı alternatiflerimiz var..

anadolu da şimdiye değin yaşamış uygarlıklar üzerine bir şeyler merak edersen, azra erhat ve halikarnas balıkçısı, şimdiye değin bu değerlerimizi hem kalemleriyle hem de yürekleriyle en çok sahip çıkmış yazarlarımızdır.

haliyle bu liste uzar,ama başta da dediğim gibi aklıma ilk anda gelenler bunlar benim.(belki son ra ilave yapabilirim)

umarım biraz olsun fikir verebilmişşimdir.

selamlar

n dedi ki...

Sagol. Eskilerden Sabahattin Ali, Oğuz Atay ben de sviyorum, ama yenileri pek tanimiyorum. Alper Caniguz'e bakicam, Can Kozanoglu benim de favorim. Acemi Egitimi sahaneydi. Henuz okumadiysan Ihsan Oktay Anar tavsiye ederim, bambaska bir kulvarda.

Jamini dedi ki...

bende yenilerden pek fazla tanımıyorum maalesef,genellikle okuduğum kitaplar arasında en iyimser bir tahminle edebiyat %40 yer tutuyor,bununda neredeyse yarısını batı edebiyat dünyası işgal ediyor.geri kalan kısım içerisinde de,genel olarak ben eski yazarlarımızı okumayı ve onlar arasından beğendiklerimin eserlerini öncelikle tamamlamayı tercih ediyorum.

geçen yazmayı unuttum,belki daha önce okumuşsundur ama bilge karasu ve yusuf atılgan da gayet iyi yazarlardır.

ihsan oktay yanar'ı bir daha gelişimde eve okuyacağım.öneri için sağol.

liebe grüße

Jamini dedi ki...

2 sene sonra okudum ihsan oktay anar.kayip kitalar atlasiydi kitabin ismi.umarim idare eder demem kabalik olmaz.

sana magda szabo dan 'kapi' yi öneririm.bu yil icerisinde okudugum en carpici romandi.